Vi har med stor interesse læst indlæg omkring Ann Amalie Nørskov og hundekøb der...
Allerførst må jeg sige, at det er med stor skam jeg erkender, at vi også købte Yasmin der. Der er så mange advarselslamper der lyser efterfølgende, men... så blev vi også klogere.
Yasmin hostede en gang eller to da vi hentede hende, meeen - det lød som om, hun måske havde fået et hår i halsen. Hun var god, sød, nysgerrig og virkede tilpas (set i bakspejlet ikke aktiv nok) - og i virkeligheden var der nok også en god grund til den lange pels!!! Papirer kan vi ikke få, da hun er blevet snydt af sælgerne, og derfor heller ikke kan bruge hende til avl!!! Hun er født i maj måned...
Efter en lille uge ender vi med at tage Yasmin til dyrelægen, for hosten har taget voldsomt til og hun er alment påvirket.
Yasmin er IKKE chippet.
Yasmin har øjenbetændelse
Yasmin har kennelhoste (formentlig);
Yasmin er underernæret
Yasmin er angiveligt hverken vaccineret eller har fået ormekur
Vi bremser checken, som heldigvis ikke er hævet, og orienterer Ann om, at checken er spærret, men at vi naturligvis afregner differencen, når vi er færdige med dyrlæge og vores syge hund.
Efter 1 uge ligger der en besked med beklagelse og undren, for hunden havde bestemt ikke fejlet noget i Hobro... !! - og papirerne ville hun sende hurtigst muligt.
Efter endnu 1-2 uger ringes vi op af en "Lars", som vil have penge for en check, som Ann har givet ham. I første omgang synes jeg det er lidt synd for ham, men er helt klar over mit juridiske ansvar ikke ligger der. Jeg forsøger at kontakte ham over et par dage, og samtidig kommer der chip-papirer fra Dansk Hunderegister. Vi tager til dyrelægen igen, med en helt anden, og meget aktiv hund, som desværre fortsat hoster lidt. Det bliver nok kronisk. Han leder efter chippen, som er ikke-eksisterende. Yasmin bliver chippet og vaccineret og da vi kommer hjem ligger der en meget truende besked på vores svarer.
Beskeden er fra "Lars", der vil hente hunden efter 2 dage, hvis ikke vi har sendt pengene, og når vi ikke vil tage telefonen så må han jo tage det som udtryk for manglende samarbejdsvilje.
Vi ringer til ham, og forklarer ham situationen, hvortil han røber sig selv ved at sige, at bare der kommer nogle af pengene..!! - hm - vi tror "Lars" har et relativt tæt forhold til Ann. Vi får flettet ind i samtalen, at dette her får et juridisk efterspil. Han bliver meget medgørlig undervejs i samtalen. Han nægter at oplyse navn og adresse - og hans telefonnummer er "anonymt". Vi søgte på dem på guloggratis.dk og fandt ud af, at de havde annoncer på ikke mindre end mindst 3 telefonnumre.
Derefter ringer vi til Ann, forklarer hende situationen, og forklarer også, at dansk hunderegister undrer sig, og at vi nu har chippet hunden. På spørgsmålet om det udenlandske chip-nummer - det er hun uforstående overfor!!!! Hun er ualmindelig medgørlig gennem samtalen - det lugter meget langt væk af, at hun har nået at konferere med "Lars" inden. Da vi siger, at vi kontakter hunderegisteret igen, pga. de fejl-papirer vi har - så foreslår hun om vi ikke bare kan melde hunden død!!!!
Vi har netop modtaget seneste - men sikkert ikke sidste regning fra dyrlægen. Vi har fået en hund, det er nok nogenlunde det eneste der stemmer overens med den mundtlige købsaftale. Chip, vaccination og ormekur var der ikke, papirerne er falske (hun har snydt dansk hunderegister), hunden bliver formentlig kronisk syg af ubehandlet kennelhoste, .....og detaljen...Yasmin er ikke født på det angivede tidspunkt - i maj... efter bedste overbevisning er hun fra midten af juni.
Det bliver meget svært at afregne differencen, idet vi ikke aner hvad vi står overfor - men det næste er, at vi bestemt heller ikke vil aflevere hunden tilbage. - Ikke til sådan en svindler.
Vi har "anmeldt" hende til dansk hunderegister, og vi kan kun bakke op om enhver form for juridisk forfølgelse, hvor vi også gerne lægger navn og historie til.