Indlæg: 3

Oprettet af | Oprettet: 31-05-2012, 13:16

En dyrlæge efter penge

desværre hvad jeg har lært og jeg som håbede på at dyrlæger arbejdede udfra at ville hjælpe dyr!

Min historie som forhåbentligt (for min hunds skyld) slutter i morgen.

I januar kom min lille hund ind fra min indhegnede have, hun ville ikke støtte på sin højre forpote, ved nærmere eftersyn kunne jeg se blodig sår på for og bagside.
Hurtig oprigning til dyrlæge, som ville se hende med det samme! Afsted det gik.

Røngten af benet viste desværre at hun havde brækket de to midterste tæer..... Poten blev lagt i gips i håb om at knoglerne selv kunne vokse sammen.

Røngten igen 2 uger senere, der viste at den ene voksede sammen, mens den anden havde større afstand. Min dyrlæge kontakter en kollega og efter samråd for vi en henvisning til Peter Weis ved Virklund Dyrklinik (desværre).

Ugen efter (sidst i januar) tropper vi op med hunden til operation. Efter aflevering for vi stukket et papir med et overslag af operationen i hånden. Jeg kan se at sidste betalingsfrist er d. 2 februar. Jeg spørger om det er korrekt, da jeg så har tid til at kontakte mit forsikringsselskab. Dette for jeg af vide at det er.

Da vi samme eftermiddag vil hente hunden, for vi af vide at betalingen skal falde med det samme, jeg forklare hvad jeg har fået af vide om morgenen. Det vidste de så ikke noget om men jeg måtte da gerne tage min hund med mig, og så skulle jeg kontakte dem dagen efter.

Jeg finder ved siden af ud af at Agria ikke længere dækker nogen af vores hunde, da vi har mistet en på grund af alderdom, samt har fået en ny!!!! Hvad fanden sker der?!

Som sagt så gjordt, vi for aftalt en afbetalings ordning som træder i kraft pr. d. 1 marts.
I mens bruger vi vores egen dyrlæge til forbindingsskift samt røngten og sidst i februar ser poten endelig så fin ud at vores lille hund kan få fjernet de søm som sidder fast i hende.

Jeg kontakter Peter Weis for at få booket en tid til operation, men i tlf. for jeg af vide nu, at de først skal havde halvdelen af pengene før de vil operere! Jeg forklare at jeg ikke lige på stående fod har de penge og at vi jo har indgået en afbetalingsordning. Men nej pengene først!

Her mandag d. 28 maj har jeg nu betalt halvdelen og ringer for at booke en ny tid til operationen. Og rystet, vred og meget skuffet blev jeg, da jeg for af vide i tlf. at nu skal hele beløbet betales før de vil operere min hund på ny!!! Jeg forklare i starten pænt vores aftale og ordning, men senere i samtalen lader jeg mine frustrationer få frit løb og samtalen ender noget koldt.

Jeg forsøgte ellers at forklare dem, at jeg vi havde en aftale som jeg havde overholdt og at min hund i snart et halvt år har holdt sig ro og at det ikke kan gå - det er ikke et liv! Jeg forklarede derudover at jeg følte mig tvunget til at lade hende aflive på grund af at de ikke overholdte deres aftale - men heller ikke det hjalp.

Jeg aftalte med Virklund dyreklinik at min tid fredag skulle blive stående, og at jeg ville ringe torsdag, hvor jeg forhåbentlig havde fundet en løsning.

Idag torsdag gik ikke meget bedre, da de først og fremmest ikke kunne se at jeg havde en tid i morgen, men jeg kunne da få en tid onsdag og desuden skulle jeg betale hele beløbet + det det koster i morgen!!!! Jamen hold da op!

Det korte af det lange er at det er lykkedes os at skaffe alle pengene og jeg har ved et mirakel fået min tid retur imorgen, så nu skulle min lille hund gerne blive klar igen.

Men det er aller allersidst gang at jeg sætte mine ben i Virklund Dyreklinik, en klinik der arbejder for penge!

Skriv et svar til indlægget



31-05-2012, 13:51

For mig at se, er der gået al for lang tid, med forsikringsproblemer og uden nødvendig dyrlægebehandlinger, så det er blevet en svær sag. Og meget synd for din hund, at leve med en dårlig pote.

Da du mistede den ældre hund, lod du så ikke den nye fortsætte som sygeforsikret ?
Eller havde du allerede da 2 hunde, så forsikringen ved en fejl slettede begge hunde ?
I så fald har du vel ikke betalt for sygeforsikring fortsat.
Og så dækker forsikringen ikke din hunds poteskade.

Hvis du løbende har betalt sygeforsikring for een hund også efter du mistede den ældste, så skal forsikringen dække med max.beløb for din nye hunds behandling og efterfølgende operation.

Og så kunne din hund være opereret for længe siden, uden forsikringsproblemer, nu er det måske forsent.
Normalt betaler man hele regningen til dyrlægen ved afslutning, af behandlingen, efter trådene er taget.
Dyrlægen får ikke dækket en del af beløbet af forsikringen.
Regningen sender man selv til sit forsikringselskab, der udbetaler det beløb, man er berettiget til iflg. policen.

Jeg håber det bedste for din hund, at den bliver opereret nu, så den snart kan løbe rundt uden smerter på alle fire ben.

31-05-2012, 17:31

Dyrlæger hjælper ikke bare for at hjælpe, de vil gerne se "penge på bordet", måske fordi så mange i tidens løb er rendt fra deres regninger, og som regel er det, som Aase skriver, at man betaler efter endt behandling og siden får rekvireret fra forsikringsselskabet.

Forsikringsselskaberne viderefører ikke bare den forsikring man har, hvis hunden er død - nu om dage følger forsikringen den enkelte hund, så man skal være obs på at melde fra og til, hvis ens hundehold og forsikringsbehov ændrer sig.

I din beskrivelse er der godt nok et langt forløb, men på klinikken lader det til, at ikke alle ved, hvad der aftales med den enkelte kunde, og da du jo føler dig dårligt behandlet, kunne du klage til www.dyrlaegeankenaevn.dk - om du får medhold kan jeg ikke sige, men klagemuligheden er i hvert fald til stede...

26-03-2014, 09:31

Nu er disse beskrivelser godt nok 2 år gamle, men jeg kan alligevel ikke klare at se dem dukke op. Det er selvfølgelig synd for din hund, men det er så langt fra virkeligheden at sige, at Peter Weis og Virklund Dyreklinik kun arbejder for penge. Selvfølgelig skal de have penge - hvem kan arbejde gratis? Det er jo ikke deres skyld, at du har problemer med din forsikring og med kontanter. Jeg har været på klinikken mange gange og fået min hund opereret der flere gange. Personalet på Virklund Dyreklinik og Peter Weis er nogle af de mest omsorgsfulde, søde og ordentlige mennesker, jeg længe har mødt!