desværre hvad jeg har lært og jeg som håbede på at dyrlæger arbejdede udfra at ville hjælpe dyr!
Min historie som forhåbentligt (for min hunds skyld) slutter i morgen.
I januar kom min lille hund ind fra min indhegnede have, hun ville ikke støtte på sin højre forpote, ved nærmere eftersyn kunne jeg se blodig sår på for og bagside.
Hurtig oprigning til dyrlæge, som ville se hende med det samme! Afsted det gik.
Røngten af benet viste desværre at hun havde brækket de to midterste tæer..... Poten blev lagt i gips i håb om at knoglerne selv kunne vokse sammen.
Røngten igen 2 uger senere, der viste at den ene voksede sammen, mens den anden havde større afstand. Min dyrlæge kontakter en kollega og efter samråd for vi en henvisning til Peter Weis ved Virklund Dyrklinik (desværre).
Ugen efter (sidst i januar) tropper vi op med hunden til operation. Efter aflevering for vi stukket et papir med et overslag af operationen i hånden. Jeg kan se at sidste betalingsfrist er d. 2 februar. Jeg spørger om det er korrekt, da jeg så har tid til at kontakte mit forsikringsselskab. Dette for jeg af vide at det er.
Da vi samme eftermiddag vil hente hunden, for vi af vide at betalingen skal falde med det samme, jeg forklare hvad jeg har fået af vide om morgenen. Det vidste de så ikke noget om men jeg måtte da gerne tage min hund med mig, og så skulle jeg kontakte dem dagen efter.
Jeg finder ved siden af ud af at Agria ikke længere dækker nogen af vores hunde, da vi har mistet en på grund af alderdom, samt har fået en ny!!!! Hvad fanden sker der?!
Som sagt så gjordt, vi for aftalt en afbetalings ordning som træder i kraft pr. d. 1 marts.
I mens bruger vi vores egen dyrlæge til forbindingsskift samt røngten og sidst i februar ser poten endelig så fin ud at vores lille hund kan få fjernet de søm som sidder fast i hende.
Jeg kontakter Peter Weis for at få booket en tid til operation, men i tlf. for jeg af vide nu, at de først skal havde halvdelen af pengene før de vil operere! Jeg forklare at jeg ikke lige på stående fod har de penge og at vi jo har indgået en afbetalingsordning. Men nej pengene først!
Her mandag d. 28 maj har jeg nu betalt halvdelen og ringer for at booke en ny tid til operationen. Og rystet, vred og meget skuffet blev jeg, da jeg for af vide i tlf. at nu skal hele beløbet betales før de vil operere min hund på ny!!! Jeg forklare i starten pænt vores aftale og ordning, men senere i samtalen lader jeg mine frustrationer få frit løb og samtalen ender noget koldt.
Jeg forsøgte ellers at forklare dem, at jeg vi havde en aftale som jeg havde overholdt og at min hund i snart et halvt år har holdt sig ro og at det ikke kan gå - det er ikke et liv! Jeg forklarede derudover at jeg følte mig tvunget til at lade hende aflive på grund af at de ikke overholdte deres aftale - men heller ikke det hjalp.
Jeg aftalte med Virklund dyreklinik at min tid fredag skulle blive stående, og at jeg ville ringe torsdag, hvor jeg forhåbentlig havde fundet en løsning.
Idag torsdag gik ikke meget bedre, da de først og fremmest ikke kunne se at jeg havde en tid i morgen, men jeg kunne da få en tid onsdag og desuden skulle jeg betale hele beløbet + det det koster i morgen!!!! Jamen hold da op!
Det korte af det lange er at det er lykkedes os at skaffe alle pengene og jeg har ved et mirakel fået min tid retur imorgen, så nu skulle min lille hund gerne blive klar igen.
Men det er aller allersidst gang at jeg sætte mine ben i Virklund Dyreklinik, en klinik der arbejder for penge!